3 Ocak 2016 Pazar

ARİF NİHAT ASYA VE BAYRAK

    ARİF NİHAT ASYA 
    VE BAYRAK   
    ---İsmail KARA---
     Yazımın başlığı bilinen şiir ve onu yazan ünlü şairimiz
     Arif Nihat Asya’yı çoğumuza hemen hatırlattı sanırım.
     Lise yıllarımda O’nun şair olarak katıldığı şiir toplantılarına katıldım ve okuduğu şiirleri can kulağı ile dinledim. Hatta,bazı şiirlerini aynen O’nun gibi okurdum.
     Gültekin Samanoğlu /Samancı)’nın kardeşi Metin Nuri
Samancı tarafından o yıllarda çıkarılan Defne dergisi büro-
sunda zaman zaman Halil Soyuer de dahil bir çok şairle bir
arada bulunduk.
     Ben tıfıl bir şair olarak onlarla bir arada olmak ve onları
dinlemekten büyük bir haz duyardım. 1965-1970 li yıllardan
söz ediyorum.
      
     Arif Nihat Asya (1904-05.01.1975), kendilerini genç yaşta 
tanıyıp unutamadığım birkaç şairden biridir. Her yıl O, birçok 
kurumda yapılan toplantı ve törenlerle anılmaktadır. Bu yazıyı
ben de aynı nedenle yazıyor kendisini rahmetle ve minnetle 
anıyorum.
     Hayatı hakkında internette, kitaplarda yeterince bilgi var.
Burada ayrıca söz etmek istemiyorum. Fakat, bayrak sevgisini yüreklerimize nakış nakış işleten o meşhur 
Bayrak şiirini tekrar okuyalım istiyorum.

B A Y R A K
Ey mavi göklerin beyaz ve kızıl süsü
Kız kardeşimin gelinliği, şehidimin son örtüsü.
Işık ışık, dalga dalga bayrağım,
Senin destanını okudum, senin destanını yazacağım.
Sana benim gözümle bakmayanın
Mezarını kazacağım.
Seni selamlamadan uçan kuşun
Yuvasını bozacağım.
Dalgalandığın yerde ne korku ne keder...
Gölgende bana da, bana da yer ver!
Sabah olmasın, günler doğmasın ne çıkar!
Yurda, ay-yıldızının ışığı yeter.
Savaş bizi karlı dağlara götürdüğü gün
Kızıllığında ısındık;
Dağlardan çöllere düşürdüğü gün
Gölgene sığındık.

Ey şimdi süzgün, rüzgarlarda dalgalı;
Barışın güvercini, savaşın kartalı...
Yüksek yerlerde açan çiçeğim;
Senin altında doğdum,
Senin dibinde öleceğim.
Tarihim, şerefim, şiirim, herşeyim;
Yer yüzünde yer beğen:
Nereye dikilmek istersen
Söyle seni oraya dikeyim!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder