28 Ağustos 2014 Perşembe

İNTERNETLE DOLANDIRICILIK

İNTERNETLE DOLANDIRICILIK
                                                                                   İsmail KARA
Ülkemizde, bir hayli dolandırıcı var.
Bu konuda birçok gazete, radyo ve TV haberlerini görmekteyiz.
İnternetin ortaya çıkması ve kullanıcı sayısının artmasıyla
dolandırıcılık sahası biraz daha genişlemiş oldu.
Bu gün ben de dolandırıldım.
Üç gün önce internette gördüğüm güzel ve güven veren
bir reklama aldandım.
“Samsun Galaksy” telefon 99 tl. Sipariş bölümünü doldurdum.
“Üç gün sonra ürün elinizde olacak” denildi.
Gerçekten üç gün sonra Ankara Demetevler PTT’den ödememi
yaparak gönderiyi aldım. Paketi açtığımda, içinden 10-25 tl.
değerinde bir kulaklık çıktı.
Dönüp PTT yetkilisiyle görüştüm, durumu izah edip, iade
etmek istediğimi belirttim. Dediler, “iade etseniz dahi, parayı
geri ödememiz mümkün değil”. O zaman iade etmek de
anlamsız oluyor.
Evime döndüm ve olayı mahallin “Tüketici Hakları” dairesine,
Emniyet Müdürlüğü Dolandırıcılık Dairesine bildirmeye
karar verdim.
Bunları yapacağım ki, başkalarının da üzülmesini, internete
güvenle ürün siparişi vererek cebinin yanmasını, bir nebze de
olsa önlemiş olayım.
*
Babanın evlatlarına,
Çocukların anne ve babalarına güven duymadığı bir zamandayız.
Değil mi?
Peki, başkalarına nasıl güveneceğiz?
Hele alış-veriş ortamında; bir ürünü yakından görmeden
almak için hangi doğruları bulacağız?
Tamam !
Benim gibi parasını vereceğiniz, bir koliyi her hangi bir
taşıyıcı aracılığı ile aldınız. İçinden civciv mi çıkacak,
kuş mu çıkacak, önceden bilme imkânınız var mı? Yok.
*
Bir ticaret şirketinin şöyle reklamlarını görüyoruz;
Bakmadan almam”
“Görmeden almam”
Bu sözler şimdi bana nedense, çok ama çok doğru geliyor.
Evet dostlar !
Bakmadan, görmeden almayın !
Benim gibi de aldanmayın ! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder