26 Ağustos 2014 Salı

ÇOK HOR KULLANIYORUZ

ÇOK HOR KULLANIYORUZ.
                                                                      İsmail KARA
Yakınlarımızdaki dinlenme parklarına gidiyoruz.
Utanıyorum.
Bankların hemen yakınlarına çöp kovaları konulmuş.
Konulmuş ama kullanan yok.
O güzelim bankların altları çekirdek kabukları ile dolu.
Yırtılıp yere atılmış kâğıt parçacıklarını görme!
Bu nasıl insanlık?
Utanıyorum.
Bazı insanları görüyoruz;
kabuklu yiyecekler yiyerek yürüyor kaldırımlarda…
Olabilir, ne var bunda? diyeceksiniz. Doğru.
Peki, doğru olmayan ne?
-O insanların çekirdek kabuklarını yerlere atmaları…
Utanıyorum.
Sokakların kenarlarında kedileri görüyorum bazen…
Kedice kedi ortalık yere pislemiyor
ve pisliğini toprak vb. maddelerle örtüyor.
Utanıyorum kedilerden…

Bazen hastane gibi yerlerde,
şehirlerarası yolculuklarda, otobüsün mola verdiği yerlerde,
cami yanlarında tuvalete girdiğimiz oluyor.
Kullanabileceğiz temiz kabinleri arıyoruz.
Az önce giren başka bir insan (!) dışkısını yığıp gitmiş.
Kendi pisliğini temizlemeyi aklına bile getirmemiş.
Ya da çişini yapmış, bir su dökme zahmetine katlanmamış.
Nasıl utanmazsın kedilerden?
Şimdi soruyorum böyle yapan insanlara;
-Siz, evinizde de bunları yapıyor musunuz?
-Kuruyemiş kabuklarını orta yere saçıyor musunuz?
-Tuvaletlerinizi kullandıktan sonra leş gibi bırakıyor musunuz?
Ülkemizde her yıl bir sürü orman yangını çıkıyor
ve hektarlarca ormanımız kül oluyor. Neden?
-İnsanların (!) dikkatsizliğinden… Cam şişe veya şişe
kırıklarını, sigara izmaritlerini rastgele atmasından…
Piknik yaptığı yerde, yaktığı ateşi iyice söndürmediğinden…
Tarlasında anız yakan insanların dikkatsizliğinden…
Ağaç ve doğa sevgisinden mahrum olunduğundan...
Utanıyorum, böylesi insanlardan (!)...
Ortak kullanım alanlarına, ormanlarına
bizim kadar sahip çıkmayan, bizin kadar hor kullanan
başka toplumlar, başka milletler var mı diye merak ediyorum.
Şimdi bir soru daha soruyorum size;
-Tüm bu ve bunun gibi olumsuzlukların sebebi nedir?
Cevabı yine biz verelim;
-Düşüncesizlik ve eğitimsizlik. 
Eğitim, insanlara iyi ve doğru düşünmeyi öğretir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder