12 Temmuz 2014 Cumartesi

İNSANLIK NEREYE ?

İNSANLIK NEREYE?
                                                                                                      ---İsmail KARA---
Dünyada teknolojik yönden hızlı bir ilerleme yaşandı ve yaşanıyor.Çoğumuzun adını bile hiç duymadığı, bilmediği ürünler-cihazlar icat edildi.

Fakat çoğu zaman yazdığım üzere insanlık, maalesef aynı çizgide gelişmedi. Aksine sürekli kan kaybetti, yani geriledi. Uzmanların ifadesine göre bu, böyle de devam edecek. Peki, bu gidişle dünyanın ve insanlığın sonu nereye varacak? Şahsen zaman zaman düşünüyor ve olumlu şeyler söyleyemiyorum.

2000’de bir şiir yazdım. Aşağıda sunuyorum;

BİR GÜN KOKAR

Öylesine değiştik,
Öylesine değiştirdik ki;
Bambaşka oldu dünyamız.
İşimiz, gücümüz para,
Her düşüncemizde çıkar,
Düşlerde bile onlar var.
*
Manevi değerlerimiz çöktü,
İnsanlar maddeyi seçti,
Değişip, çok şeyden geçti.
Nerede sevgi, saygı, vakar?
Bu düzen ki bir gün kokar.
*
Aramıza girmiş sıra dağlar,
Bizi, bize bağlayan bağlar,
Günden güne çürür, kopar…
Boşuna dememiş atalar,
“Ateş, düştüğü yeri yakar”.
(12.03.2000)
*
İşinize giderken, dönerken, sokak ve caddelerde gezerken; insanların yüzlerine hiç dikkatlice bakıyor musunuz? Bakıyorsanız, suratlarının hali dikkatinizi çekiyor mu?
Sıradan insanların yüzleri gülüyor mu? Yoksa suratların çoğunluğu asık mı? Uzun yıllar öncesi ile şimdiki zamanı kıyaslıyor musunuz?

Şahsen, ben çocukluğumdaki samimi ve candan gülümseme şeklindeki yüz ifadelerini göremiyorum.

Çünkü, insanların çoğunluğunun gerçek yüzleri, bence ceplerinde…

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder