2 Şubat 2014 Pazar

P A Z A R K E Y F İ -24-

P A Z A R  K E Y F İ -24-

Seçme özlü sözler :
-Korkaklar, ecelleri gelmeden birkaç defa ölürler,
cesurlar ise ölümü bir defa tadarlar. (Shakespeare)
-Dünya bir sahnedir; herkes rolünü oynadıktan
sonra çekip giderler. (Winschooten)
-Ölüm korkusu, ölüm acısından daha şiddetlidir.
(La Bruyere)
-Tanrı, kendilerini övenlerden nefret eder. (St.Clement)
-Tanrı, dolu ellere değil, temiz ellere bakar. (Syrus)
-Tanrının değirmeni ağır, ama iyi öğütür. (G.Herbert)
-Vicdanınız temizse, o zaman özgürsünüz. (Goethe)
-Bir insanın gerçek zenginliği, onun bu dünyada
yaptığı iyiliklerdir. (Hz.Muhammed)
*
Bir dörtlük :
Niceleri geldi, neler istediler.
Sonunda dünyayı bırakıp gittiler.
Sen hiç gitmeyecek gibisin değil mi?
O gidenler de hep senin gibiydiler.
(Ömer Hayyam)
*
Hukukçuların görevi :
Hukukçuların birincil görevi,
tüm çağdaş nitelikleriyle
hukuk devletini gerçekleştirmek,
hukukun üstünlüğü ilkesini
yaşama yaşama
geçirtmektir. 
(Yekta Güngör Özden)
*
Sıra sana da gelir
“Önce sosyalistleri topladılar, sesimi çıkarmadım;
çünkü ben sosyalist değildim.
Sonra sendikacıları topladılar, sesimi çıkarmadım;
çünkü sendikacı değildim.
Sonra Yahudileri topladılar, sesimi çıkarmadım;
çünkü Yahudi değildim.
Sonra beni almaya geldiler; 
benim için sesini çıkaracak kimse kalmamıştı”
(Martin Niemöller)
*
 









Su, Rüzgâr ve Namus
Daha çocukluğumda,
Dinlemiştim bu masalı;
Su, rüzgâr ve namus
Birgün saklambaç oynamışlar.
*
Önce su saklanmış;
Fakat çabuk bulunmuş
Derin vadiler arasında…
*
Sonra rüzgâr saklanmış,
Onu da bulmak kolay olmuş
Yüksek dağların tepelerinde…
*
Sıra namusa gelmiş,
O da şöyle söylemiş;
*
Dinleyin bir kere,
Ben kaybolursam
Bulunmam hiçbir yerde…
*
İşte, o günden beri namus kaybolunca
Bulunmaz hiçbir yerde.
(S.Petöfi)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder