11 Ocak 2014 Cumartesi

P A Z A R K E Y F İ

P A Z A R  K E Y F İ -22-

Bu gün çıkınımda neler var. Bakalım!

Seçme özlü sözler
“ Cihan ahlaksızlarla harap olmaz. Cihanı alimlerin(!) dalkavukluğu harap eder” (İzzet Molla)
 “Fikirler, cebir ve şiddetle, top ve tüfekle asla öldürülemez” (Mustafa Kemal Atatürk)
“Konuşma özgürlüğü olmadan gerçeği aramak mümkün olamaz” (Charles Bradlaugh)
“İlerlemek için gerekli olan ilk şey sansürün kaldırılmasıdır” (Bernard Shaw)
“İnsanlarının özgür bir ortamda gerçekleri ve yanlışları yargılamasından korkan bir millet, kendi insanlarından korkan bir millettir” (John Kennedy)
“Tehlikesiz bir fikir, fikir denemeyecek kadar değersizdir” (Oscar Wilde)
“Kelimeler, silahlardan daha güçlüdür”  (Joseph Stalin)
*
Şairlerimizden kısa dizeler
- Biz karanlığa giden yolu
Kelimelerle aydınlatırız.
(İskender Aydın)
- Sevgiyle yaşadım, sevgiyle güldüm,
Yenilmeyen gücü sevgide buldum.
(Recep Çalkaner)
-Sevin dostlarınızı gönül sıcaklığınca;
Sırt dönün dargınlığa, kine, nefrete, hınca;
Sevmenin, sevilmenin, dostluğun kıymetini,
Gün gelir anlarsınız yapayalnız kalınca.
 
(Fazıl Bayraktar)
--Tozlarını savur sevdaların
Unuttuğunu düşünsünler.
(İlhan İrem)
*
Hiçbir şeyden çekmedi dünyada
Nasırdan çektiği kadar;
Hatta çirkin yaratıldığından bile
O kadar müteessir değildi;
Kundurası vurmadığı zamanlarda
Anmazdı ama Allah’ın adını,
Günahkâr da sayılmazdı.
Yazık oldu Süleyman Efendi’ye.
(Orhan Veli Kanık)
*
REGİNA BRETT’DEN HAYAT DERSLERİ
-Şüphede kalma, ikinci bir adım daha at!
-Hayat, nefrete harcayacak kadar uzun değil !...
-Hastalandığında sana işin değil, ailen,
arkadaşların bakacak; onlarla ilişkini koparma!
-Geçmişinle barış ki, bugününün içine etmesin!.
-Kıskançlık zaman kaybıdır.
-Her şeyin en iyisini daha yaşamadın!.
-Hayatını başkaları ile mukayese etme,
ötekilerin neler çektiğini bilmiyorsun.
*
B U   K A L P

Bu kalp etten yapılmıştır,
Belirli bir yükü kaldırır.
Ne demirdir, ne de çelik,
Fazla yüklersen kırılır.

Her gelen doldurur gamı,
Çoğunun yoktur insafı,
Diyorlar ki, çıksın canı,
Kim umursar, bu çıldırır.
(İsmail Kara)
*
Birkaç fıkra
Hırsızın biri geceleyin bir evin kapı kilidini eğe ile
kesiyormuş. Yoldan geçen bir adam görmüş;
-Yahu ne yapıyorsun deyince.. Hırsız;
-Keman çalıyorum, demiş. Adam;
-Hani ya ses çıkmıyor. Hırsız;
-Onun sesi sabahleyin çıkar.
*
Evde misafirlerin de olduğu bir gün, evin beyi hanımına
çok iyi davranıyormuş, “canım”,”hayatım”, “aşkım” filan.
Misafir;
-Eşine kadar güzel davranıyorsun! Ne kadar mutlusunuz.
deyince bey;
-Ya ne yapayım, adını unuttum.
*
Polis karakolda sorgu sırasında adama sordu;
-Adresini söyler misin? Nerede kalıyorsun?
-Parklar, bahçeler, neresi denk gelirse…
Polis bu sefer diğerine sordu;
-Ya sen?
Başıyla arkadaşını işaret ederek;
-Ben bunun komşusuyum amirim!
*
Bir anı
Bir gün bacanağımın atölyesinde idim. Yıl 1972...
İstanbullu bir fabrikatör otomobilini tamir ettiriyordu. Şu olayı
anlattı;
“Bir işyeri sahibi arkadaşım var. Bir ara işleri oldukça bozuldu.
Borçlarını ödeyemez hale geldi. Kara kara düşünmeye başladı.
Sokağın da bir dilencisi var ki, bu durum onun da dikkatini çeker.
-Beyefendi neden canınız bu kadar sıkkın, diye sorar. Bizimki,
-Sen al şunu, güle güle… der. Dilenci çıkarıp bir kart uzatır ve
-Bu şahsı arayın umarım size yardımcı olur. Bizimki kartı alıp,
Çekmeceye koyar. Arada biraz çeker. Çaresizdir. Bir gün çekmecede
kartı görür ve telefonu çaldırır. Randevu verilir ve ertesi günü
adresi bulur. Lüks bir villadır burası…Uşak tarafından lobiye
oturtulur. Az sonra merdivenden bornozla ineni gördüğünde büyük
bir şaşkınlığa kapılır. Çünkü, adam o dilencidir. Yanına gelir ve
-Hoş geldiniz, ihtiyacınız ne kadar? Diye sorunca bizimki;
-100.000 lira yeter.
-Ben size 200.000 lira vereceğim. Durumu düzeltince bana ödersiniz.
Yalnız iki şartım var; 1.Bu aramızda kalacak. 2.Her sabah uğradığımda
25 kuruşumu alırım.
*
Bu haftalık da buraya kadar dostlar. Hoşça kalın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder