21 Aralık 2013 Cumartesi

PAZAR KEYFİ -19-

PAZAR KEYFİ -19-

Bu gün de sizin için derlediklerimi aşağıda sunuyorum.     
Seçme özlü sözler;
“Talihi olanın horozu da yumurtlar” (Napolyon)
“İhtiyaç, kanunların başında, halkın refah düzeyi de adaletin başında gelir” (Napolyon)
 Ahlakın olmadığı yerde kanun işe yaramaz” (Napolyon)
“Hayat bizi resmen dört işlemle sınar. Gerçeklerle çarpar, ayrılıklarla
böler, insanlıktan çıkarır ve sonunda 'topla kendini' “ der. (L.Tolstoy)
*
Makul sebep ;
Floridalı yaşlı adam yepyeni aldığı Corvette’ine binmiş ve hafifçe gazlamış... 
100 km/h, biraz daha... 140 km/h, seyrelmiş saçlarının arasından geçen rüzgardan 
aldığı hıza rağmen biraz yavaşlamış... 120 km/h...
Ve tekrar hızlanmaya başlamış, dikiz aynasından mavi - kırmızı sirenini açmış 

yaklaşmakta olan polis arabasını görünce... Dayanamamış... gazı köklemiş... 
180 giderek 200 ve sonunda 220 km/h ile arayı iyice açmışken ;
"yahu ben ne yapıyorum bu yaşlı başlı halimle, ecelime mi susadım ?" diyerek 

yavaşlamaya başlamış...Durmuş... Polis gelmiş adamın önce saçına başına 
sonra da saatine bakmış ;
" Bayım yarım saat sonra vardiyam bitiyor. Bugün cuma. Hafta sonu görevim yok.
Şimdi bana neden bu kadar hızlı gittiğinizi makul bir sebeple açıklarsanız 

sizi bırakacağım. "Yaşlı adam kısa bir süre düşünüp polisin yüzüne bakmış:
"15 yıl önce karım bir polisle kaçmıştı, onu geri getirdiğinizi sandım.". Polis;
"Öyleyse güzel günler dilerim efendim."
*
Biz iyi biliriz
Adamın biri bir milletvekiline küfür etmiş. Yaka paça karakola götürmüşler. 
Polis hiddetle sormuş ;
-Söyle bakalım vekile niye küfrettin?
Korkan adam heyecanla ;
-Efendim, ben vekillere küfretmedim, deyince polis;
-Bırak şimdi numarayı, biz kime küfredileceğini iyi biliriz, demiş.
*
Deve
Kimi kısa yoldan döner köşeyi,
Kimi düz ovada kaybeder eşeği,
Kimi de bulamaz sıcak döşeği…
Böyledir ülkenin ahvali,
Eski dürüstlük kaldı mı hani?
Herkese deveni teslim etmeyeceksin,
Deve elden (hamutuyla) gidince de
Öyle ötmeyeceksin !
*
Eşek
(Gazeteci Rahmi Turan eşekle ilgili sözler derlemiş)
- Eşeklik bu işte…
- Eşeklik para ile değil ya…
- Anladık yahu, eşek değiliz!
- Eşeğin kuyruğu gibi ne uzadı, ne kısaldı!
- Ölme eşeğim ölme!
- Ölmüş eşek fiyatına…
- Eşek bile aynı çukura iki defa düşmez!
- Sen eşek olduktan sonra, semer vuran çok olur!
- Eşek yüküyle götürüyorlar!
- Ben, eşek gibi çalışıyorum…
- Eşek hoşaftan ne anlar?
- Biz burada eşek başı mıyız?
- Eşek şakası yapma!
- Eşekten düşmüş karpuza döndü!
- Eşek cennetine gidersin!
- Eşeğini dövemeyen, semerini döver.
- Bunları, eşek sudan gelinceye kadar dövmeli!
*
Sigara
Sigaranın zararlarını şimdiye kadar çok yazdım.
Radyo ve Tv.programlarımda çok anlattım. Saymakla bitmeyecek
kadar çok bu zararlar. Bunlardan birisi, hamile kadınların sigara
içmeleri halinde; çocuklarının sakat doğma ihtimalinin % 65
olduğudur. Hal böyle iken, son yıllarda kadınlarımızın buna hiç
aldırmadığını, sokaklarda yürürken bile sigara içtiklerini (hamile
hanımlar dahil) üzülerek görüyorum.  
Aşağıya sigara hakkında yazdığım bir şiirimi alıyorum.

S İ G A R A

Ey sigara, sigara!
Ne sanırsın kendini?
Dostuz dedin hep bana,
Anlamadım fendini…

Ne renk koydun, ne de ses,
Kalmadı bende nefes…
Pes doğrusu, sana pes!
Taşırdın sen bendini.

Ağzım, boğazım kurur,
Öksürük tak tak vurur,
Ciğerimi kavurur,
Perişan ettin beni.

Gözümde büyür yokuş,
Kalbimse sıkış, sıkış,
Hastalıkla geçer kış,
Sensin bunun nedeni.

Dostluğun olmaz olsun!
Saflığım burda kalsın,
Seni düşmanlar alsın,
Terk ettim artık seni.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder