14 Aralık 2013 Cumartesi

PAZAR KEYFİ -18-

PAZAR KEYFİ -18-

Seçme Sözler;

“Hareket etmezsen zincirlerini fark edemezsin” (L.Tolstoy)
*
 “Öyle horozlar vardır ki, öttükleri için,
 güneşin doğduğunu sanırlar” (L.Tolstoy)
 *
“Eğer bir memlekette namuslular da,
en az namussuzlar kadar cesur olmazsa, 
memleket batar!” (İsmet İnönü -05.07.1931)
*
“Eğer bir yalan, uzun bir süre yeterince tekrarlanırsa,
sonunda o yalan bir gerçekmiş gibi algılanır!” 
(Dr. Joseph Paul Goebells) 
 *
Biz karanlığa giden yolu
Kelimelerle aydınlatırız.
Kelime “insan” dır.
(İskender Aydın)
*
Almayı ve vermeyi bilmeyen insanların
hayatta en büyük sorunları içlerinin dengesini tutturmaktır.
Bu yüzden, birçok insanın burun kıvırdığı küçük hesaplar,
onlar için küçüklük değil, hayatın bütün tadı tuzudur.
(Murathan Mungan)
*
Sevin dostlarınızı
Sevin dostlarınızı gönül sıcaklığınca;
Sırt dönün dargınlığa, kine, nefrete, hınca;
Sevmenin, sevilmenin, dostluğun kıymetini,
Gün gelir anlarsınız yapayalnız kalınca.
 
(Fazıl Bayraktar)
*
Ben dostlarımı severim
Ben dostlarımı ne kalbimle ,
ne de aklımla severim.
Olur ya kalp durur, akıl unutur .
Ben dostlarımı ruhumla severim,
O ne durur, ne de unutur ....
(Hz.Mevlana)
 *
İMAM HATİP OKULLARI ve
ÖĞRENCİLERİ
2022-03 Ders yilinda 71.100 öğrencisi olan
 450 Imam Hatip Okuluna karsilik 
2013-14 Ders yılında 2074 Imam Hatip Okulunda 
( orta ve lise dahil)  450.069 öğrenci eğitim goruyor. 
*
Türk Milleti
“Millet tanımı çok açıktır; “Türkiye Cumhuriyetini kuran
Türkiye halkına Türk Milleti denir”.
Bu tanımda ırk kelimesi geçmez. 
Türklük, bir ırka aidiyet, bir kan meselesi değil,
bir millete mensubiyet ve bir kültür meselesidir”.
(Ali Ercan)
*
Türk Kadını
“05 Aralık 1934 kadınlara milletvekili seçimlerinde
seçme ve seçilme hakkını tanıyan yasanın kabulüdür.
Türkiye’nin kadınlara bu hakkı tanıyan ilk ülkelerden biri
olduğu doğrudur. Ancak, Türkiye'den sonra bu hakkı tanıyan
Fransa, İtalya gibi ülkelerin gelişme derecelerine bakıldığında,
yasal alanda bu ülkeler daha iyi durumdadır.
Yasal alanda hakların verilmesi başka,
verilen hakları kullanmanın  şartlarının yaratılması başkadır” (….)
*
ÇIKARSIZ SEVGİ
Zaman zaman
İsyan ediyorum
İnsanlara, dünyaya
Çıkar kavgaları
Haksız kazançlar
Deli ediyor beni
 Ama öyle seviyorum ki
Çıkarsız seveni
(İsmail KARA)
*
Soğuktan ölen çocuklar
Kış geldi, üşüyorum.
Soğuktan ölenleri düşünüyorum,
Yüreğim cehennem misali yanıyor,
Savaşın yoksul çocuğu ben’im,
Kalbim derinden kanıyor. (13.12.2013)
*
Emniyetli adam
Ragıp Paşa kendi kurduğu kütüphaneye ansızın gider.
Bakar ki, kitaplar toz içinde. Kütüphane memuruna
şöyle seslenir;
-Aferin efendi! Doğrusu emniyetli adamsın. Görüyorum ki,
teslim olunan şeylere hiç el sürmemişsin.
*
Sahibi çıkmazsa
Şair Hayali, başkalarına ait şiirlerden dizeler çalar, kendi
dizeleriyle birleştirip kullanırmış. Bir gün arkadaşlarından
birine yeni bir şiir okumuş. Arkadaşı sormuş;
-Bu şiir gerçekten senin mi? Sorusu karşısında Hayali;
-Eğer sahibi çıkmazsa….
(İntihal=çalma,günümüzde önemli bir suçtur)
*
BAYRAĞIM VE VATANIM

Doğdum doğalı hayranı olduğum,
Doyamadığım, hiç kıyamadığım,
İki varlık var canımda bulduğum;
Biri bayrağım, diğeri vatanım.

Bana el veren, kollarıyla saran,
Bir anam gibi şefkatiyle duran,
Bazen ruhumda tarihi haykıran;
Biri bayrağım, diğeri vatanım.

Bugün özgürce göğsümü gerdiğim,
Derin bir aşkla gönlümü verdiğim,
Ta ciğerime, kalbime gömdüğüm,
Biri bayrağım, diğeri vatanım.

Bunun sırrını bilmiyorum niçin?
Akılma gelir, parçalanır içim…
Canım fedadır kardaş onlar için,
Biri bayrağım, diğeri vatanım.

Ay-yıldızıyla birleşmiş yüceden,
Güneşçe doğup, parlamış geceden,
Atalar kanı işlenmiş inceden,
Biri bayrağım, diğeri vatanım.

O kadar sıcak ki onların yüzü,
Allah ebedî ayırmasın bizi…
Bir bütün olmuş kaynaşıp ikisi,
Biri bayrağım, diğeri vatanım.

İsmail KARA
*
Milliyetçi
“Benim gözümde, milliyetçi,
her şeyden önce, özü sözü doğru,
çalışkan ve fadakâr kimse demektir.
Böyle bir kimse, milletin çıkarlarını
kendi çıkarlarından üstün tutar,
milletin huzuru için -gerekirse-
kendi huzurunu fedâ eder,
milletini yükseltmek azmiyle durup
dinlenmeden uğraşır, araştırır.
En sağlam iş, en iyi hizmet,
en çok emek çekilmiş,
en büyük titizlikle yaratılmış eser
milliyetçiden beklenir”
(Mehmet Çınarlı)  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder