7 Eylül 2013 Cumartesi

PAZAR KEYFİ - 9 -

P A Z A R  K E Y F İ  - 9 -

Bu Pazar, “Pazar Keyfi” nde bakalım neler var!

Sevgi üstüne
“Sevgi; şiddetin değil, barışın çocuğudur” (Fethi Acar)
“Sevgidir her şeyin başı, onu her yere taşı” (İsmail Kara)
“Bütün insanları dostun bil,
Sevginin ürünüdür insan,
Nefretin değil…
Zulmün önünde dimdik tut
Onurunu,
Sevginin önünde eğil”.
(Ataol Behramoğlu)
*
Otuz yıl önce
Cervantes artık ihtiyarlamıştı. Bir gün bir köy meyhane­sinin önünde durup genç ve güzel meyhaneci kıza aşkını ilan etmeye başladı. 
Kız pek yüz vermedi tabii: 
- Otuz yıl önce buradan geçmiş olsaydınız belki aşkını­za karşılık verebilirdim, dedi. 
Cervantes gülümsedi önce: 
- Otuz yıl önce de geçtim buradan. Ama o zaman anne­nize rastlamışım ve tıpkı sizin sözlerinizi söylemiştim ben de ona...
*
KARA GÖZLÜ MEMLEKETİM

Yağmur yağsa, bir yerini sel alır
Kara gözlü memleketim duy beni.
Akıla gelmeyen başına gelir,
Bir kurumuş dal yerine koy beni,
Kara gözlü memleketim duy beni.
*
Dağlarında Köroğlu’nu dinledim,
Dinledim de yüz yerimden inledim,
Çektiğini gözlerinden anladım,
Sen istersen el yerine koy beni,
Kar gözlü memleketim duy beni.
*
Dert bir değil, dert on değil, kırk değil,
Seni ezen felekteki çark değil,
Şu haline acımayan TÜRK değil,
Bir tutulmuş dil yerine koy beni,
Kara gözlü memleketim duy beni.
(Halil SOYUER)
*
Savaş cinayettir
Mehmet Çınarlı diyor ki;
Bahçemde kırmızı güller açtı;
Dökülen kanları düşünürüm.
Evinde, tarlasında öldürülen
Suçsuz insanları düşünürüm.
*
Batınca eline bir diken,
Kızım ağlıyarak gelirken,
“Babacığım” bile diyemeden,
Vurulanları düşünürüm.
*
Korkunç cinayetler karşısında,
Susan vicdanları düşünürüm.
*
Pablo Neruda ise,
“Biz şairler nefretten nefret ederiz
ve savaşa karşı savaşırız” diyor.
*
Atatürk diyor ki;
“Milletlerin esareti üzerine kurulmuş müesseseler
her tarafta yıkılmaya mahkûmdurlar”.
“Kaleyi içten ele geçirmek, dışından zorlamaktan
çok kolaydır”.
“Komşuları ile ve bütün devletlerle iyi geçinmek,
Türkiye siyasetinin esasıdır”.
“Yurtta barış, dünyada barış için çalışıyoruz”.
*
Tepki
Sebebi neydi be mucit,
Demiri silâh yapmanın?
Yıllardır kanı döküldü;
İcadınla insanların…
(Orhan Vergili)
*
Çamura yatma
“Yan yattık, çamura battık” diye üzülüp duruyorduk.
Çamura yatan güzelleşiyormuş. Bir teselli doğdu yine…
(Tahsin Şentürk)
*
Bıyık
Bıyıklıydı.
“Yakışmaz erkeğe bıyık” dediler
“Bıyık kedide olur”.

Haklı buldu
Ve bıyıklarını kesti.
Bu sefer de başkası;
“Yolunmuş tavuğa” benzetti.
(Basri İmece)
*
Yarına bırakma!
“Bugün cesaret edemediğin için yapamadığın şeyleri,
yarın zamanın olmadığı için yapamayabilirsin”
(Paulo Coelhe)
*
“Birkaç sineğin ısırması, yarışı kazanmaya azmetmiş
bir atı durduramaz”  (Betthoven)
*
Adalet üzerine
“Bir tilki adaletten bahsediyorsa, tavuklar buna asla inanmamalı”
“Birileri sürekli adalet, barış, özgürlük diyorsa kulağınızı değil,
gözünüzü kullanın”.
“Bir ülkede adalet bozulmuşsa, herkes risk altındadır”.
“Yargısız infazın olduğu yerde, yargıdan söz edilemez”.
“Bir köpeğe niçin ısırdığı sorulmaz, onun her zaman haklı bir
gerekçesi vardır”.
“Eğer bir ülkede aydınların yolu hep hapishaneden geçiyorsa,
aydınların ilk işi adaletin terazisini düzeltmek olmalıdır”.  
(Av.Durdu Güneş)
*
Yekta Güngör Özden’e göre
“Adalet duygusunu yitirenin ölüden farkı yoktur”.
“Adalet, devletin; savunma da adaletin temelidir”.
“Adaletin ülküsü, yalnızca adalettir”.
“Adalet, dünyanın temelidir”.
“Adalet toplumsal namustur”.
“Adaletin azı ya da çoğu olmaz. Ya vardır ya yoktur”.
*
A y ı
Sade bir ayıydım
İster evrim deyin ister devrim
Tüm şehri basmışım
Üzerinize afiyet
Fena halde insanlaşmışım…
(Tahsin Şentürk)
*
Şey bey
Ankara’da bir avukat arkadaşın bürosundayız. Birlikte konuşurken,
söz sekreter konusuna geldi. Dedim ki,
-Sekreteriniz yok sanıyorum. O;
-Vardı, dün gönderdim. Ben;
-Hayırdır. O;
-Kızım, ben geç kalabilirim. Saat 14 oo de Emekli Vali İhsan bey gelecek.
Ben dışarıda olursam, telefonla hemen beni ara demiştim. Nitekim öyle de
Oldu, beni aradı ve
“Efendim, şey bey geldi” dedi. Siz olsaydınız ne yapardınız?
*
Hazırlayan ; İsmail KARA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder