29 Eylül 2013 Pazar

PAZAR KEYFİ -12-

P A Z A R  K E Y F İ  -12-

Hocadan Bir Fıkra
Demişler “Aman hoca koş,
Karın kaybetti aklını”…
Hoca şaşkınlıktan bir hoş,
Bilmem haklı mı?
“Hoca daldın yine,
Hemen koşmadın evine”…
Demiş;
“Onun aklı yoktu zaten,
Acaba kaybolan ne?”.
(İsmail Kara)
*
Güzel sözler
“Kitleler cezalarla düzene sokulursa yozlaşmış olur, karizma ve
nezaketle yönetilirse bilinçli ve dürüst olur” (Konfiçyüs)
“Eğitimli insanın hedefi daima yüksek olur. Küçük işlerle küçük
insanlar uğraşır” (Konfiçyüs)
*
Ben İnsanım
Ben insanım hem doğruldum hem saptım
Ben inandım mutlak hakime taptım
Ben zekâlı varlık icatlar yaptım
Ben akıl doluyum izan bendedir.
(Songül Dündar)
*
İyi tarafından
 Meşhur bir sigara tiryakisi olan Reşat Nuri Güntekin'e 
doktor öğüt veriyordu: 
- Sigara bir taraftan iyidir, bir taraftan fena... 
Güntekin, doktorun sözünü kesti: 
- Merak etme doktor, ben sigarayı yalnız iyi tarafından içerim.
*
Eşek
1950'li yıllarda Amerikalı mühendisler gelmiş Türkiye'ye. Küçük Amerika olacağız diye ilk heveslendiğimiz günler...
Bir kısım imar çalışmalarına rehberlik ediyorlarmış. O zamanlarda bizde yol güzergahını belirleyecek alet yok, eleman yok.
Nafia mühendisleri eşeği yokuşa sürüyorlar, arkasından elemanlar şeritmetre çekiyor ve eşeğin ayak izlerine kazık çakıp istikamet belirliyorlarmış .
Bunu gören Amerikalı mühendis, pratiği kavrayamamış ve sormuş:
- Ne yapıyorlar böyle?...
- Rampada yolun güzergahını belirliyorlar.
- Nasıl yani, anlayamadım?
- Eşek % 7 eğimin üstüne çıkmaz, biz de eşeğin izinde kazık çakıp rampada yol güzergahı belirliyoruz demişler.
Amerikalı katılarak gülmeye başlamış. Yatışınca da sormuş:
- Peki, eşek bulamayınca ne yapıyorsunuz?
 Yetkili cevap vermiş:
- Amerika'dan mühendis getirtiyoruz
*
Sanat Dünyası
Sanat dünyası bildiğimizden ayrı bir dünyadır.
Madde dünyasında doğanlar bir gün öldüğü halde,
sanat dünyasında doğanlar yaşamaya devam eder.
(Mehmet Çınarlı-Ağustos 1956)
*
SENİNLE YAŞIYORUM

Duman duman başımdasın,
Hayalimde, düşümdesin,
Ekmeğimde, aşımdasın,
Ben seninle yaşıyorum.
*
Uzaklara gittim sanma,
Boş yere de yandın sanma,
Bana yanlış yaptın amma,
Ben seninle yaşıyorum.
*
Aklımdan hiç çıkmıyorsun,
Damarımdan akıyorsun,
Karşımda hep bakıyorsun,
Ben seninle yaşıyorum.
*
Düş de olsa yanımdasın,
Alev alev kanımdasın,
Sen kalbimde, canımdasın,
Ben seninle yaşıyorum.
(İsmail KARA)

Yukarıdaki şiirimi görünce hoşuma gitti biraz…
Kendimi beğenmiş gibi olmayayım da… Bilmem
siz de beğenecek misiniz?
*


MAVİ TREN
Sevdiğimi çalıp giden,
Düşlerimi alıp giden,
Beni derde salıp giden,
Dönmeyesi mavi tren.
(İsmail Kara)
*
Değerli dostlar, fazla uzatmıyorum. 
Herkese hayırlı günler diliyorum. 
Hoşça kalın, dostça kalın!
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder