21 Eylül 2013 Cumartesi

PAZAR KEYFİ -11 -

P A ZA R  K E Y F İ  -11 –

Karadut
Karadutum, çatal karam, çingenem 
Nar tanem, nur tanem, bir tanem 
Ağaç isem dalımsın salkım saçak 
Petek isem balımsın ağulum 
Günahımsın, vebalimsin. 
Dili mercan, dizi mercan, dişi mercan 
Yoluna bir can koyduğum 
Gökte ararken yerde bulduğum 
Karadutum, çatal karam, çingenem 
Daha nem olacaktın bir tanem 
Gülen ayvam, ağlayan narımsın 
Kadınım, kısrağım, karımsın.
Bedri Rahmi Eyüpoğlu
(1911-21.09.1975)
*
 Mutluluk
Ne gül dikeninden etti şikâyet,
Ne de diken gülünden,
Gül gibi geçinip gittiler,
Dallarında birlikteyken.
(Orhan Vergili)
*
İade
Temel’e piyangodan büyük ikramiye çıkmıştı.
Öğrenince hemen eve koştu;
-Uyy Fadime, çabuk ciyin!
-Ne ciyeyum?
-Pişey ciy işte daa.
-Nereye cideyruz ona göre ciyineyum.
-Ananun evine cideysun.
*
Kör Kuyu
Hem yazlıkla hem kışlıkla,
Gezdik perişan kılıkla,
Dünya diye yanlışlıkla,
Kör bir kuyuya gelmişiz.
(Halil Soyuer)
*
Sigara ve hanımlar
Eskiden ar, haya meselesi yapılırdı belki. Kadınlar sokakta
sigara içmezlerdi. Son yıllarda ne oldu da durum böylesine
değişti, anlamıyorum. Genç, hatta çocuk yaştaki hanımlar
sokakta yürürken nasıl da sigara içiyorlar. Hayret!..
Sigaranın sağlığa zararlı olduğunu bilmeyen, ya da aksini
İddia edecek olan bir kişi çıkmaz her halde… Ama sigara içen
hanımların doğuracağı çocukların bile sakat doğma olasılığı
% 65’dir. Diğer zararlarını burada tek tek anlatmayacağım.
*
Hava durumu
Mevsim değişti. Havalar soğudu. Böyle zamanlarda soğuk
algınlığına bağlı rahatsızlar artar. Dikkatli olmalıyız.
Orhan Veli diyor ki;
Beni bu güzel havalar mahvetti.
Böyle havada istifa ettim
Evkaftaki memuriyetimden.
Tütüne böyle havada alıştım.
Böyle havada âşık oldum;
Eve ekmekle tuz götürmeyi
Böyle havalarda unuttum.
*
Beyaz çiçek
Havalar dedik de aklıma şimdiden kış geldi. Şair Şahinkaya Dil
bir şiirinde diyor ki;
“Yine kar-beyaz çiçekler açacak dallarda
Yine çocuklar gülümseyecek gözbebeklerine kadar
Ve toprağı nurlandıran gün ışığı gibi
Dolduracak içimizi gürül gürül aydınlıklar.”
Dostlarım her gününüz kar beyazı gibi akpak ve aydınlık olsun!
*
Zoruma gidiyor
Günümüz ozanlarından İsmail İpek “Zoruma Gidiyor” adlı şiirinde
Ne yüzümüz güldü, ne çile bitti
Kimi yılda bir kez yemezken eti
Kimi pirzolayla besliyor iti
Zoruma gidiyor böyle yaşamak” diye sitem ediyor.
Hayat
Ben de birkaç gün önce paylaştığım bir resimle şöyle yazmıştım;
“HAYATI SEVİYORUM AMMA O BENİ SEVMİYOR. YÜZÜME BİR GÜN BİLE
GÜLMEDİ. TAM GÜLECEK DERKEN, ÇIKIYOR BULUTLAR; SÖNÜYOR UMUTLAR”.
Bunu okuyan bazı arkadaşlarım yazarak veya telefonla arayarak;
“Ne oldu, kötü bir şey mi var, bu karamsarlık niye?” diye sordular.
Onlara buradan da teşekkür ediyorum.
*
Birkaç özlü söz
-İlim büyük adamı mütevazı yapar, vasat adamı şaşırtır,
Küçükleri ise kibirlendirir. (Tarse)
-Gençler ümitle, ihtiyarlar hatıra ile yaşar. (F.N.Çamlıbel)
-Aklın ve ilmin üç büyük düşmanı vardır; fenalık, tembellik, cahillik. (?)
-İlimsiz şiir, temelsiz duvar gibidir. (Fuzuli)
-Bizi yaratan Tanrı, insan yapan sanattır. (?)
-Dünya değirmen taşına benzer, her saat nice insanı öğütür. (?)
*
Güzel bir dörtlük
Ekmek, su, aş bulmak gecikebilir,
Temele taş bulmak gecikebilir.
Devlete baş bulmak gecikebilir,
Adalet gecikmez! Tez verilmeli…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder