14 Eylül 2013 Cumartesi

P A Z A R K E Y F İ - 10 -

P A Z A R  K E Y F İ  - 10 -

Bütün okuyucularımıza iyi pazarlar diliyorum. (İsmail KARA)

Ev temizliği
Elif okula yeni başlamıştı. Öğretmen derste temizlik
konusunu  işliyordu. Elif’e sordu;
-Söyle bakalım Elif, evimizi niçin temiz tutarız? Elif;
-Misafir gelir diye öğretmenim!
*
Sıcak dondurma
Bu Elif’in fıkrasından sonra, gerçekten yaşanmış bir
Elif fıkrası daha geldi aklıma… Arkadaşımız Mualla
Hanımın Elif adlı bir kızı vardı, o zamanlar beş yaşındaydı.
Dondurma yemekten hastalanan Elif’e annesi, onu
yasaklamıştı. Bir gün ana kız dondurmacı yanından
geçerken, Elif annesine seslendi;
-Anneciğim, sıcak dondurma var mı?
*
Karakoç’dan seçme dörtlükler
Kaş yaparken, göz çıkarır elleri;
Çok silâhtan tesirlidir dilleri,
Hayret ettim, bir tuhaf ki halleri,
Poyraz eser yüzlerinde savcı bey.
*
Arzuhalim ulaşırsa divana,
Korkarım ki taban değer tavana,
Çiğerimden zerre girse kovana,
Bal yanmazsa ben yanarım sultanım.
*
Çekilmez bir şelek vurdun arkama,
Şaşırdım yollarda, kaldım akşama,
Umudum her zaman bâkidir amma,
Zaman kısa, ben yorgunum, yol uzun.
(Abdurrahim Karakoç)
*
Yalnızlık
Öyle bir ateş ki yalnızlık;
Terkedilmiş konak gibi.
Yıkılmış, yalnız ve harap.
Ya bir gün gel ansızın,
Ya bekletme yollarını.
(Yılmaz Erdoğan-Ankara)
*
Ayrılık
Bir kara sevdadır başı döndürür
Gönüle dert verir, kalbi kandırır
Nabızı titretir, canı yandırır
Kudretten korlanan daldır ayrılık.
(Aşık Temel Turabi)
*
Temel’in arabası
Dursun hızla Temel’in yanına geldi ve ona;
-Temel biri arabanı çalıyor, koş!
Temel dışarıya fırladıktan bir süre sonra geri dönünce;
-Yakalayabildin mi? diye sorar Dursun. Temel;
-Yakalayamadım ama plakasını aldım, der.
*
Şu İnsanlar
Öyle insanlar var ki
Görmez önündekini…
Uzatıp pis elini,
Eşeler elinkini.
       Atar, durmadan atar,
       Toplum içinde sakar,
       Herkese bir kulp takar,
       Kendi kulpu az gibi.
Nene gerek hey insan!
Söyleme öyle yalan,
Sen kendi derdine yan,
Bırakıp ötesini…
(İsmail Kara)
*
Kiralık ev
Bazı büyük adamların doğdukları ya da yaşadıkları evlerin üzerine,
onlar öldükten sonra birer yazılı levha koyma adetinden söz ediliyordu. 
Florinalı Nazım, Süleyman Nazif’e sordu: 
- Üstad! Ben öldükten sonra kapıma koyacakları levhaya acaba ne yazarlar? 
Süleyman Nazif, büyük bir ciddiyetle şu yanıtı verdi: 
- Kiralık Ev!..
*
Dursun Elmas’dan bir dörtlük



*






*
Kolay değil
Yüreğinde sevgi yoksa
Gözlerinde şefkat yoksa
Dünyalar da senin olsa
İnsan olmak kolay değil!
Neler gördük bu dünyada
Neler verdik bu uğurda
Sultan olmak kolaydır da
İnsan olmak kolay değil!

Şairin biri böyle yazmış. İnsan olmak kolay değil… Bir başka şair de;
Profesör de oldun dekan da,
Milletvekili de, bakan da…
Önemli değil bütün bunlar,
Adam olabildin mi, adam?” demiş.

Umarız, gelecekte insan gibi insan olanlar çoğalır. Kavgalar, savaşlar da
sona erer. Dünya sevgi bahçesine döner. Tüm insanlar birbirleriyle
gül gibi geçinirler.
*

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder