9 Ağustos 2013 Cuma

BAYRAM ŞEKERİ - 3

BAYRAM ŞEKERİ - 3

 Başına düşseydi
 Dursun kaynanasını pencereden atınca,Temel ona çıkışmış;
 - Ula Tursun nasıl bu kadar kattar olabileysun? Dursun;
 - Niye? Ne oldi? Temel;
 - Ula kaynanan ya pirinin başına tüşsaydi.
 *
 Beni unutuyorsunuz
 Mahkemede iki tarafın avukatları kıyasıya kavgaya tutuşmuşlardı.
 - Bay avukat, siz aptalsınız. Öteki;
 - Hayır, siz dünyanın en aptal adamısınız... derlerken, hakim
 masaya vurdu;
 - Baylar, burada beni unutuyorsunuz!
 *
 Gıdıklanma
 Temel'i asmağa götürüyorlar. Tam sehpaya yaklaşınca geri döner;
 - Savcı pey pir ricam vardur;
 - Nedir o?..
 - Penu pelümten asun.
 - Niye?
 - Poynumdan kıtıklaniyurum da...
 *
 Öylesi-Böylesi
 Kimi var, dost sanırsın; tekerine taş koyar,
 Kimi var, candan geçip dost yoluna baş koyar.
 Kimi var, milyarderdir, dosta zırnık koklatmaz,
 Kimi var, kendisi aç, dost önüne aş koyar.
 (Fazıl Bayraktar)
 *
 Nedamet
 Borç verip de dostunu kendine düşman etme!
 Dostundan borç alıp kendini pişman etme!
 (Fazıl Bayraktar)
 *
 Arabacı
 Yolun bizim köye uğrarsa
 Selam söyle soranlara.

 Sormazlarsa;
 "Zengin oldu" dersin.
 O zaman;
 Anamı da sorarlar
 Babamı da.
 (Basri İmece)
 *
 Ölmedin
 Seni seviyorum
 Beni bırakma
 Yoksa ölürüm derdin
 Bunca yıl geçti aradan
 Halâ ölmedin
 (İsmail Kara)
 *
 Neden olmasın?
 Patron kapıcıya takılmak istedi;
 - Ali be, senden ne köy olur, ne kasaba...
 - Neden olmasın diye karşılık verdi Ali ve
 biraz durduktan sonra;
 - Alibeyköy var ya...
 *
 Kokunuza geldiler
 Karakuru ve sıska çocuklarıyla bir tanıdığa
 giden hazırcevap birine, ev sahibi sordu;
 - Hazret! Bu gübre böcekleri sizin mi?
 Adam soruya hemen yanıt verdi;
 - Evet efendim! Kokunuza geldiler.
 *
 Güzel sözler
 - Bilgi; büyük adamı alçak gönüllü yapar,
 normal adamı şaşırtır, küçük adamı ise
 kibirlendirir.
 - Asıl önemli olan ve memleketi temelinden
yıkan, halkını esir eden, içerdeki cephenin
suskunluğudur. (Mustafa Kemal Atatürk)
 - Yardım almaya alışanlar, gün gelir buyruk
 almaya da alışırlar. (Sultan 4.Murat)
 - Beni mahveden şey; bana yalan söylemiş
 olman değil, sana bir daha inanmayacak
 olmamdır. (Victor Hugo)
 - İman sahibi, her hataya düşebilir. Fakat,
 hainlik yapamaz ve yalan söyleyemez.
 (Hz.Muhammed)
 *
 Ne Güzel
 Seviyorum doğayı,
 İnsanları, hayvanları
 Seviyorum.
 Dünyayı seviyorum,
 Yaşamayı seviyorum.
 Ne güzel şey
 Yaşamak,
 Nefes almak...
 Görmek,
 Duymak ne güzel...
 (İsmail Kara)
 *

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder